Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
De platformsamenleving : Strijd om publieke waarden in een online wereld
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789462984615 9789048535293 Year: 2016 Publisher: [Amsterdam] : Amsterdam University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Van Airbnb tot Uber, en van Nextdoor tot Facebook, een steeds groter deel van het maatschappelijk en economisch verkeer verloopt via online platformen. De opkomst van deze platformen leidt tot optimistische vertogen. Doordat ze bestaande praktijken en instituties - van taximarkt tot lokale democratie - letterlijk en figuurlijk 'ontregelen', zouden deze platforms leiden tot economische en maatschappelijke innovatie. Kort samengevat luidt hun belofte: minder overhead en minder overheid.Wat in deze discussie nog onderbelicht blijft, is de rol die platformen spelen bij de behartiging van publieke belangen. Hun interfaces, reputatiesystemen, en algoritmes waarmee ze vraag en aanbod koppelen sturen de inrichting van de samenleving. Met grote gevolgen voor publieke belangen, zoals de toegankelijkheid, veiligheid en betaalbaarheid van (openbaar) vervoer, de pluriformiteit in de journalistiek of de inrichting van het onderwijs.In dit boek verkennen de auteurs de werking van platformen in een drietal maatschappelijke domeinen. Met als inzet de vraag: hoe kunnen in de platformsamenleving publieke waarden worden geborgd?


Book
The conversation manager : the power of the modern consumer, the end of the traditional advertiser
Author:
ISBN: 0749466596 9786613590084 074946660X 1280494859 9780749466596 9780749466602 Year: 2012 Publisher: London Kogan Page

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mobile devices, new digital technologies and the increasing popularity of social media all contribute to the ever-growing gap between internet-savvy consumers and traditional means of advertising. With the old tried and tested techniques no longer being effective, marketers, who do not want to fall behind, need to find novel ways to engage with the new-sprung breed of consumers. To do this, learning to listen and communicate with your consumers is critical.Based on four years of primary research, The Conversation Manager explains the evolution of the modern consumer and clearly demonstrates why traditional advertising no longer works. Illustrated with an extensive number of examples of advertising campaigns, this book is full of practical tools to help you transform your company strategy and kick-start conversations with your customers.


Book
Netwerk in eclips
Author:
ISBN: 9789028426856 902842685X Year: 2016 Publisher: Amsterdam Wereldbibliotheek


Book
De conversation company : boost your business through culture, people and social media.
Author:
ISBN: 9780749464738 9780749464745 Year: 2012 Publisher: London KoganPage


Book
Journalistiek en politiek in onzekere tijden
Author:
ISBN: 9789059317994 Year: 2012 Publisher: Den Haag Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Stekker en stopcontact, Siamese tweeling, latrelatie, verstandshuwelijk, hout- of zelfs wurggreep. De relatie tussen journalistiek en politiek is in vele, niet altijd even lovende, metaforen beschreven. En de afgelopen tien jaar lijkt de symbiose steeds meer onder druk of zelfs op scherp te staan. De overheid zou onderdeel zijn geworden van een performance en publiciteit vragende 'toeschouwersdemocratie'; media zijn in een concurrentiestrijd gewikkeld op zoek naar consument en burger; politici en journalisten laten zich meeslepen door fact-free politics, terwijl de journalistiek de politiek zowel afstandelijker, als amusanter en cynischer tegemoet treedt; en de burgers zijn als kiezers steeds zwevender en zwervender geworden en als consumenten van politiek en media steeds ongeduldiger, vaak wantrouwiger en niet zelden bozer. Deze bundel gaat over de veranderingen en spanningen in politiek, media en publiek, de onzekerheid over hun onderlinge relatie en wat dit betekent voor hun plaats in en bijdrage aan een democratische samenleving.Bron: http://www.boomlemma.nl


Book
Influencers : Wie zijn ze, waar vind je hen en hoe ontsteken ze de vlam ?
Author:
ISBN: 9789401441032 9401441030 Year: 2017 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Influencer marketing is trending. Marketingplannen die inzetten op mond-tot mondreclame genereren twee keer zo veel verkoopresultaten. Maar niet alle aanbevelingen die circuleren, zijn relevant. Want wat in Amerika werkt, geldt niet zomaar in België en Nederland.INFLUENCERS is het eerste boek dat het totaalplaatje van influencer marketing schetst. Het laat iedere CEO, CMO en potentiële trendsetter inzien hoe je een boodschap kan verspreiden en geeft je een stappenplan om te beslissen over het soort magnetische content, het tijdstip en het type influencer waarop je het best inzet.Dit boek toont je hoe je een vernieuwde marketing- en communicatiestrategie kan ontwerpen die de basis vormt van het Influencer Marketing Canvas. Dit Canvas plaatst je doelen, acties en influencers op een tijdlijn en helpt je aan een helikopterblik voor de interne stakeholders.Bron : http://www.lannoocampus.be

Listing 1 - 6 of 6
Sort by